ELEKTRIAUTO LAADIMINE

Lae autot mugavalt kodus
Ei ole midagi mugavamat kui võtta hommikul maja eest elektrit täis tangitud auto ja alustada oma teekonda.

Laadija hind alates 839 €.
Võid laadija endale ka rentida alates 16,99 € kuus.

Alusta oma e-mobiilsuse teekonda Alexelaga!

Laadija kõigest kolme sammuga

  • Vali sobiv laadija – Võimalus on laadija osta kui ka rentida. Rendi korral on laadijal lõputu garantii
  • Teeme paigalduse pakkumise – Standardlahendusega lihtsam paigaldus 469 €
  • Võtmed kätte paigaldus – Korraldame kõik vajalikud kooskõlastused ja paigalduse vastavalt seadusele

Laadijad sobivad kõikide elektriautode laadimiseks

Võtmed kätte paigaldus vastavalt seadusele

Mobiiliäpiga juhtimine

Vali sobiv laadija

ABB Terra AC

22 kW

Osta või rendi:

  • Maksumus: 839 €
  • Rent: 16,99 €/kuu

Omadused:

  • Mobiiliäpiga juhtimine
  • 4G, LAN ja Wifi
  • Dünaamiline koormusejuhtimine (lisakulu)
  • Kaabliga mudeli korral lisandub 40 € või rent 0,69 €/kuu (kaabli pikkus 5m)
  • Ekraaniga, 3,5 tolli

Siemens Versicharge

22 kW

Osta või rendi:

  • Maksumus: 1 189 €
  • Rent: 21,99 €/kuu

Omadused:

  • Mobiiliäpiga juhtimine
  • LAN ja Wifi; 4G mudelil lisandub 269 € või rent 4,55 €/kuu
  • Staatiline koormusejuhtimine
  • Kaabliga mudeli korral lisandub 40 € või rent 0,69 €/kuu (kaabli pikkus 7m
  • Väljaostu korral pikendatud garantii 5 aastat

Ensto Wallbox

22 kW

Osta või rendi:

  • Maksumus: 1 909 €
  • Rent: 36,37 €/kuu

Omadused:

  • Mobiiliäpiga juhtimine
  • LAN ja 4G mudelil lisandub 299 € või rent 5,15 €/kuu
  • Dünaamiline koormusejuhtimine (lisakulu)
  • Kaabliga mudelil lisandub 259 € või rent 4,39 €/kuu (kaabli pikkus 5m)
  • V2G (Vehicle to Grid) – autoakust majapidamise elektri võtmise valmidus
  • Väljaostu korral pikendatud garantii 3 aastat

Hinnad sisaldavad käibemaksu.

Võtmed kätte paigaldus

Alexela pakub klientidele täisteenusena laadijate võtmed kätte paigaldust ning soovi korral ka laadijate hooldust, mis annab kliendile kindlustunde, et laadija on paigaldatud ja hooldatud vastavalt Eestis kehtestatud õigusaktidele, laadijaga seotud dokumentatsioon on korras ning klient on kaitstud ka võimalike kindlustusjuhtumite esinemise korral. Laadija paigaldatakse kvalifitseeritud ja pädevustunnistusega elektriku poolt.

Laadija on kasutamiseks valmis kohe peale paigaldamist!

Laadija paigalduskulud sõltuvad objekti iseärasustest. Vali sobiv laadija ja teeme Sulle pakkumise.

Juhul kui Teie majapidamise üldine elektritarbimine on suur ning vastab ligilähedaselt sellele, mida maja peakaitsme suurus võimaldab, siis soovitame paigaldada elektrikilpi ka dünaamilise koormusejuhtimise arvesti (DLM – Dynamic Load Managment).

Vt. täpsemalt dünaamilise koormusejuhtimise kohta.

Alexela väärtuspaktett Sulle:

  • Üks äpp kõikjal – Kodus, töökohas ja avalikus laadijas.
  • Soodustused avalikes laadijates – Kiirlaadijates -10 s/kWh ja 22 kW laadijates -3 s/kWh.
  • Kodus laadimise automaatne tuvastus – Laadimine on tasuta (Sinu enda elekter).
  • Ettevõtte elektriauto laadimine kodus – Korraldame arvelduse ja kompenseerime koduse elektrikulu.
  • 24/7 klienditeenindus – Tagame klienditeeninduse auto laadimisel kodus, töökohas ja avalikus laadijas.
  • Korrapärane hooldus – Korraldame laadijate järjepideva halduse ja hoolduse ning tarkvara uuendused.
  • Elektrihinnast sõltuv nutilaadimine – Säästad raha madalaima hinnaga laadimisest. Alates kevadest 2022.
  • V2G laadimine (Vehicle to Grid) – V2G võimekusega laadijad on valmidusega võtta majapidamise elekter otse autoakust. V2G laadijaga oled valmis tulevikuks – üksnes selliseid autosid ei ole täna veel turul.
  • Pere II auto tangib kütust soodsamalt – Teeme mistahes kütusele parema hinna.
  • Lõputu garantii laadija rendi korral – Alexela garanteerib laadija korrasoleku ja vajadusel laadija väljavahetamise tõrke esinemisel.

Küsi pakkumist



    Täiendav informatsioon

    Võtmed kätte paigaldus

    Juhul kui Teie majapidamise üldine elektritarbimine on suur ning vastab ligilähedaselt sellele, mida maja peakaitsme suurus võimaldab, siis soovitame paigaldada elektrikilpi ka dünaamilise koormusejuhtimise arvesti (DLM – Dynamic Load Managment). Laadija paigaldamisvõimalustega tutvumisel anname Teile nõu, kas DLMi paigaldamine koos laadija paigaldamisega on vajalik või mitte.

     

    Allolev graafik iseloomustab näitlikult kui palju võib ööpäeva erinevatel ajahetkedel sõltuvalt majapidamise elektritarbimisest jääda vaba võimsust laadija jaoks (vt. valge viirutatud ala). Olukorras, kus õhtusel tipptarbimise ajal vaba võimsust napib ning samal ajal panete elektriauto ilma targa DLM süsteemita täisvõimsusel laadima, on tulemuseks elektrisüsteemi ülekoormus ning majapidamise peakaitsme välja löömine.

    Laadijaga otseühenduses oleva DLM-i ülesandeks on mõõta reaalajas majapidamise ja laadija summaarset elektritarbimist ning jagada laadijale võimsust targalt vastavalt sellele, mis jääb üle majapidamise üdisest elektritarbimisest. DLM-i paigaldamisel on igal ajahetkel automaatselt tagatud, et maja üldine elektritarbimine koos samaaegse elektriauto laadimisega ei koormaks majapidamise elektrivõrku üle ega lööks elektrit välja.

    Esimese elektriauto ost on sageli hirmutav ja tekitab palju küsimusi. Oleme vajalikud teadmised Sinu jaoks kokku kogunud ning loodetavasti saad vastused esimestele küsimustele.  
     

    Kellele sobib elektriauto? Miks ma peaksin valima elektriauto? 

    Kõrge kasutegur, madalad ülalpidamiskulud, heitmete puudumine – elektrimootoriga auto kasuks räägib palju argumente. Elektrimootorid on vaiksed, efektiivsed ja vajavad vähest hoolt. Lisaks kasutavad elektrisõidukid ressursse tõhusamalt kui sisepõlemismootoriga autod. Ka sõit elektriautoga on väga nauditav: pole vajadust käike vahetada ning veojõud on silmapilkselt saadaval juba paigaltvõtul, pakkudes Sulle uutmoodi sõidurõõmu. Seega, kui Sul on kodus laadimisvõimalus olemas ja Su igapäevane läbisõit ei ole üle 100 km, siis siin me ei näe siin teist võimalust – elektriauto! 

     

    Kui palju on elektriautoga soodsam sõita, kui bensiinimootoriga autoga? 

    Kõik oleneb, mida me millega võrdleme. Eri automudelid on erineva kütuse ja elektrikuluga. Samuti on inimestel kodus erinevad elektripaketid ja hinnad. Toome siinkohal välja arvutuse keskmiste numbrite puhul: 

    Automaatkastiga bensiinimootoriga auto keskmiseks linnasõidu kütusekuluks arvestame 8 l/100km. Märtsi lõpus 2022 maksis bensiin tanklas keskmiselt 1,9€/liiter. 

    Keskmine elektriauto linnasõidu elektrikuluks arvestame 19 kWh/100km. Veebruari 2022 keskmine elektri öine börsihind koos võrgutasu ja aktsiisiga oli umbes 13 senti kWh. 

    Kui arvestame keskmiseks igakuiseks läbisõiduks 1200 kilomeetrit, siis igakuine kulu kütusele tuleks selline: 

    • bensiinile kuluks 182 eurot/kuus 
    • elektrienergiale 30 eurot/kuus. 

    Seega on elektriauto kulu kütusele ca. 6 korda väikesem! 

     

    Kas elektriauto tasub ennast ära? 
    Madalad hoolduskulud ning lisaks võimalikud riiklikud toetused tõestavad, et elektriauto ost tasub ennast ära. Lisaks annab elektriauto täiendavaid privileege nagu näiteks paljudes kohtades tasuta parkimine, sõitmine ühistranspordirajal või eraldi parkimiskohad elektriautodele. 

    Elektriauto hoolduskulud on madalamad kui sisepõlemismootoriga autol. Akutoitel mootoril on vähem liikuvaid osi, mis kuluvad ning ka õlivahetus pole vajalik.  

    Ka auto laadimine on soodne, kuna ise saate valida, millal autot laadida, et kasutada kõige soodsamat elektrit.  

     

    Kuidas käib elektriauto laadimine? 

    Elektriauto laadimine on tegelikult lihtne ja mugav. Kui oled endale sobiva elektriauto välja valinud, siis nõustame Sind ka selle laadimise osas. Aitame leida just Sulle sobiva lahenduse, et saaksid autot laadida mugavalt nii kodus kui ka väljaspool kodu. Tavaliselt on elektriautol laadimiseks kaks erinevat laadimispesa. Type 2 ja CHAdeMO või Type 2 ja CCS.  
     

    1. Elektriautot saab kodus laadida kahel viisil. Kas tavalisest pistikupesast, või siis kodulaadijaga/seinalaadijaga. Tavalisest pistikupesast laadimine on kõige aeglasem (2,3kW-3,7kW). Selleks puhuks on autodega tavaliselt kaasas nn. EVSE-laadija. See on laadija, mille üks ots läheb tavalisse pistikupessa ja teine pool auto külge. Siin kasutatakse auto pool Type 2 laadimispesa. 
    2. Laadimise kiirendamiseks soovitame paigaldada kodulaadija (seinalaadija). Sellega on laadimine mugavam ja see on kiirem kui tavalisest pistikupesast, sest enamik autosid suudab kodulaadijast laadida autot kolme faasiga. Seega on võimsus suurem (kuni 22 kW). Tavaliselt on kodulaadijatel laadimiskaabel laadimisjaama küljes. Piisab vaid laadija juurde sõita ja kaabel laadimispistikusse panna. Siin kasutatakse auto pool samuti Type 2 laadimispesa. 
    3. Kiireim võimalus on aga hoopiski alalisvoolulaadija ehk kiirlaadija (DC-laadija). Kiirlaadijates kasutatakse kahte erinevat kiirlaadimisstandardit: CHAdeMO või CCS (Combined Charging System). Need muundavad elektrivõrgust pärineva vahelduvvoolu juba ise alalisvooluks ning selle saab suunata otse akusse. Alalisvoolulaadijaid me näeme tänavatel, parklates ja maanteede ääres avalike laadijatena. Need laadijad on väga võimsad (45kW-300kW) ja väga kiired. Nendel on laadimiskaablid juba laadija küljes. CHAdeMO on pigem kasutuses Jaapani päritolu elektriautode puhul (näit. Nissan Leaf). CCS pigem Euroopa päritolu autode puhul (näit. Renault ZOE). Aastast 2020 arendavad ka Jaapani elektriauto tootjad autosid, mis kasutavad CCS laadimisstandardit. Ehk siis tänaval kiirlaadijat valides tuleb valida Sinu autoga sobiv kiirlaadija. 

     

    Kui palju saab elektriautoga sõita? 
    Sõiduulatust, mis elektriautoga on võimalik sõita, mõjutavad kõige enam auto aku mahutavus, sõidustiil ja kliima.  
    Elektriautode sõiduulatuse mõõtmiseks kasutatakse WLTP-standardit ehk sõidukite ülemaailmset sõiduulatuse arvutusmeetodit. Tegelikult arvutatakse ka sisepõlemismootoriga autode kütusekulu tänapäeval täpselt sama meetodi järgi. 
    WLTP hõlmab: 
    – realistlikku sõidudünaamikat (52% linnasõitu, 48% maanteesõitu) 
    – katsesõidu kestus 30 minutit 
    – keskmine kiirus 46,5 km/h, tippkiirus 131 km/h 

     

    Selleks, et kasutada ära võimalikult palju sõiduulatust tasub teada sõiduulatust mõjutavaid tegureid ja nendest lähtuda. 

    KIIRUS 

    Kiirus mõjutab sõiduulatust väga palju. Mida suurem on keskmine sõidukiirus, seda väikesemaks muutub sõiduulatus.  

     

    SÕIDUSTIIL 

    Iga kiirendusega kasutab auto akus olevat elektrienergiat. Elektriautoga on õige sõidustiil selline, et vältida tuleks järske pidurdusi. Gaasipedaali vabastamisel hakkab elektriauto veidi pidurdama/kiirust kaotama. See on niimoodi ka sisepõlemismootoriga autol. Sisepõlemismootoriga autol nimetatakse seda käiguga või mootoriga pidurdamiseks. Elektriautol nimetatakse seda rekuperatsiooniks. Ehk siis aeglustamise ja pidurdamise ajal tegelikult auto elektrimootor laeb autot. Seda, kui intensiivselt auto gaasipedaali vabastades pidurdama hakkab (rekuperatsiooni), saab enamikel autodel ise muuta.

     

    SOOJUSMUGAVUS JA KÜTE 

    Elektriauto mootori kasutegur on kõrge. Umbes 95% energiast muundatakse liikumisenergiaks. Bensiini ja diiselmootori kasutegur on 25-45%, kuna enamik energiast muutub hoopis soojuseks. Autosalongi kütteks saamegi kasutada seda jääksoojust. Elektriautol sellist soojust ei teki. Seega tuleb see energia võtta akust. Selle tõttu võib sõiduulatus erinevatel aastaaegadel erineda kuni 30%. 

     

    Igal juhul kehtib elektriautoga sõites kuldreegel: mida vähem piduripedaali kasutad, seda suurem on sõiduulatus! 

     

    Elektriautode laadijad on paigaldatud ka üle kogu Eesti, et teha elektriauto laadimine võimalikult lihtsaks ning tagada ka piisav liikumisvabadus. 2012. aastal oli Eesti esimene riik maailmas, kes rajas üleriigilise taastuvenergial toimiva elektriautode laadimisvõrgu. 

    Kiirlaadijate võrgustikuga on kaetud kõik peamised kõrge liiklustihedusega maanteed ja käidavad asukohad – bensiinijaamad, kohvikud, kauplused jm. Linnades ja asulates on punktid paigaldatud asukohtadesse, kuhu on lihtne ligipääsed – ostukeskused, bensiinjaamad, parklad. Kiirlaadimisjaamade omavaheline distants on maksimaalselt 40-60 km.

    ELEKTRIAUTO LAADIMINE

    Enefit VOLT on Eesti suurim elektriautode laadimisvõrk.  Üle 185 laadimispunkti Eestis (CCS, CHAdeMO, Tüüp2). Enefit VOLT võrgustikus on kolme eri kiirusega laadijaid. Maksad vastavalt laadija võimsusele ja laadimise kiirusele – 0,22-0,25 €/kWh. Vaata lähemalt: Enefit VOLT laadimisvõrgustik.

    NB! Kiirlaadimise jaamades on erinevad hinnad ja hinnapaketid.